Nasza Oferta

Celem działalności przedszkola jest szeroko pojęta opieka nad zdrowiem, bezpieczeństwem i prawidłowym rozwojem dzieci, wszechstronne ich wychowywanie i przygotowanie do szkoły oraz pomoc rodzicom pracującym w zapewnieniu ich dzieciom opieki wychowawczej.

Postawiliśmy sobie za cel wykształcenie w dzieciach wartości i nawyków, które pozwolą im w pełni korzystać z dóbr współczesnego świata, odnaleźć się w dynamicznej rzeczywistości oraz żyć w zgodzie z samym sobą i z innymi ludźmi.

Nasza placówka zapewnia domową atmosferę opartą na życzliwości, przyjaźni i współpracy oraz fachową opiekę pedagogiczną od 6.30 do 17.30, również w lipcu i sierpniu. Mamy indywidualne podejście do każdego dziecka. Oprócz codziennych zajęć dydaktycznych, wszystkim naszym podopiecznym oferujemy szeroki wachlarz zajęć i atrakcji, takich jak:

Kursy i Warsztaty

  • nauka języka angielskiego,
  • rytmika,
  • nauka tańca nowoczesnego,
  • zajęcia ceramiczne,
  • warsztaty kulinarne,
  • warsztaty poznajemy zwierzęta,
  • warsztaty podróżnicze,
  • warsztaty teatralne,
  • warsztaty eksperymentów,
  • religia

Zajęcia Terapeutyczne

  • terapia pedagogiczna,
  • terapia psychologiczna,
  • terapia logopedyczna,
  • gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna

Imprezy, Spotkania, Wycieczki

  • imprezy okolicznościowe,
  • teatrzyki,
  • koncerty muzyczne,
  • jednodniowe wycieczki autokarowe,
  • spotkania z ciekawymi ludźmi

Zajęcia w ramach czesnego:

Zajęcia rytmiczno-taneczne

dwa razy w tygodniu prowadzone przez instruktora rytmiki we wszystkich grupach

Język angielski

dwa razy w tygodniu prowadzone przez lektora we wszystkich grupach

Warsztaty tematyczne

prowadzone raz w tygodniu przez nauczycieli

  • Warsztaty kulinarne – grupa Motylki
  • Warsztaty eksperymentów – grupa Smerfy
  • Warsztaty podróżnicze – grupy Smerfy, Motylki i Muminki
  • Warsztaty teatralne – grupa Muminki
  • Warsztaty poznajemy zwierzęta – grupa Biedronki

Żywienie

Mamy świadomość, że dzieci w wieku przedszkolnym są w okresie intensywnego wzrostu i rozwoju. Prawidłowe żywienie w tym wieku jest jednym z najistotniejszych czynników umożliwiających utrzymanie pełnej sprawności fizycznej i intelektualnej, dlatego w naszym przedszkolu przygotowujemy domowe posiłki. Przekonani o tym jak ważna jest pełnowartościowa i zdrowa dieta, dbamy o to, by były przygotowywane zgodnie z normami zalecanymi przez dietetyków dziecięcych.

W stworzonym przez nas menu znajdują się tradycyjne obiady domowe przygotowywane na miejscu w przedszkolnej kuchni przez doświadczony personel. Panie kucharki dokładają wszelkich starań, aby przygotowywać dzieciom takie posiłki, jakie najbardziej lubią. Zawsze jednak są one urozmaicone i wartościowe. Porcje nie są limitowane i zawsze znajdzie się dokładka dla smakoszy. Wszystkie dzieci zachęcamy do próbowania nowych dań, aby odkrywały niezwykły świat smaków. Nie zmuszamy do jedzenia – każde dziecko może zjeść tyle, ile zechce.

Każdego dnia dzieci jedzą pięć smacznych posiłków:

  • Śniadanie - zapraszamy na nie wszystkie dzieci o godzinie 9.00. Serwujemy kolorowe kanapki, skomponowane z różnego rodzaju pieczywa, wędlin, serów i warzyw. W naszym śniadaniowym menu są także pasty rybne, jajeczne czy twarożki. Dla chętnych jest mleko z ulubionymi płatkami i chrupkami.
  • Przekąska owocowa o godzinie 10.30 dzieci otrzymują jabłka, banany, gruszki i wiele innych owoców do chrupania.
  • Zupa - pożywne danie o godzinie 12.00 pełne warzyw, z wkładką mięsną, kaszą, makaronem.
  • Drugie danie o godzinie 13.30, to danie mięsne lub wegetariańskie, surówka oraz kompot z owoców lub sok.
  • Podwieczorek - to wyczekiwana przez wszystkie dzieci słodka chwila, zaczyna się o godzinie 15.00. Dzieci zjadają zwykle jogurty, serki, owoce, a także słodkości jak kruche ciasteczka, paluszki, krakersy, chrupki kukurydziane oraz ciasta domowego wypieku, gofry.

Tygodniowy jadłospis jest zawsze dostępny do wglądu rodziców na tablicy ogłoszeń.

W dobie częstych alergii pokarmowych i innych uwarunkowań wymagających specjalnej diety uwzględniamy indywidualne potrzeby żywieniowe dzieci.
Z pomocą rodziców wspólnie ustalamy jadłospis spełniający te wymagania.

Przedszkole realizuje zadania wynikające z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego, zawartej w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z dnia 24 lutego 2017 r., poz. 356).

Dbając o wszechstronny rozwój naszych wychowanków, podczas codziennych zajęć realizujemy programy stymulujące rozwój dzieci:
„Nasze przedszkole” – program wychowania przedszkolnego zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego – zatwierdzony przez MEN autorstwa M. Kwaśniewskiej i W. Żaby-Żabińskiej,
„Edukacja fundamentalna” – program wychowania przedszkolnego autorstwa Katarzyny Lotkowskiej i Colina Rose.
Praca z dziećmi opiera się również na:
• Koncepcji Pracy Społecznego Przedszkola Integracyjnego w Teresinie na lata 2016-2019,
• Programie Profilaktyczno-Wychowawczym Społecznego Przedszkola Integracyjnego w Teresinie na lata 2015 – 2018
• Rocznym Planie Pracy Dydaktyczno-Wychowawczej przygotowywanym przez Radę Pedagogiczną placówki,
• Miesięcznych planach pracy przygotowywanych dla poszczególnych grup przez nauczycieli.

Staramy się tworzyć wspólnotę dzieci zdrowych i niepełnosprawnych poprzez zrozumienie, akceptację, budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa. Dbamy o to, aby dzieci poprzez wspólną zabawę uczyły się współdziałania w grupie, poznawały reguły życia społecznego i odkrywały otaczający je świat. Dzieci są pod stałą opieką specjalistów – pedagogów specjalnych oraz logopedy. Z naszej wieloletniej praktyki wynika, że przebywanie w grupie rówieśniczej dzieci z deficytami rozwojowymi jest podstawą ich terapii. Tutaj są one całkowicie akceptowane, łatwiej przyswajają wiedzę i nawiązują kontakty. Ogromne korzyści czerpią również dzieci zdrowe ponieważ od początku uczą się opiekuńczości, tolerancji i wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka, czują się odpowiedzialne za koleżanki i kolegów. Ma to ogromny wpływ na kształtowanie się ich osobowości. Terapia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych odbywa się w wymiarze od 2 do 4 zajęć tygodniowo w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka. Jest oparta o indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, który uwzględnia wszystkie problemy rozwojowe dziecka.

Ściśle współpracujemy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Sochaczewie. Rodzice dzieci potrzebujących wsparcia psychologa lub psychiatry dziecięcego mogą zgłosić się na konsultacje, specjalistyczne testy i badania psychologiczne oraz brać udział w spotkaniach terapeutycznych.

Kiedy można, a kiedy trzeba zgłosić się do psychologa dziecięcego?

Do psychologa można zgłaszać się z każdym problemem, który niepokoi rodzica. Im wcześniej rodzice zauważą nieprawidłowości, tym szybciej można podjąć nad nimi pracę.
Rodzic, który spędza czas ze swym dzieckiem zauważa niepokojące symptomy funkcjonowania swojego dziecka we wszystkich sferach rozwoju. Należy pamiętać, że żaden problem nie jest błahy jeśli dotyczy naszego dziecka. Tak samo ważne jest funkcjonowanie dziecka w sferze intelektualnej, jak i emocjonalnej i społecznej. Należy także szczególną uwagę zwrócić na rozwój ruchowy dziecka i rozwój mowy, nad którymi w wieku przedszkolnym można intensywnie pracować i poprawiać ich funkcjonowanie. Dla rozwoju dziecka ogromne znaczenie mają relacje rodziców, stosowane metody wychowawcze, a także sposoby reagowania przez dziecko na różne sytuacje życia codziennego. Rodzice nie powinni czekać zbyt długo na samoistną poprawę sytuacji, problem sam się nie naprawi. Należy szybko podjąć pracę korekcyjną nad nieprawidłowościami w rozwoju dziecka. Wczesna konsultacja z psychologiem pozwoli ocenić z czym związany jest konkretny problem i w jaki sposób można sobie z nim poradzić.

Psycholog udziela porad m.in.: w sytuacjach:

  • gdy dziecko boi się ciemności,
  • jest agresywne w stosunku do rówieśników,
  • nie bawi się z rówieśnikami,
  • zbyt dużo czasu spędza przed komputerem i telewizorem,
  • jest bardzo szybkie,
  • ma trudności z koncentracją uwagi,
  • nie chce jeść,
  • mówi niewyraźnie,
  • jąka się,
  • ma mokre noce,
  • nie jeździ na rowerze,
  • ma problemy z równowagą,
  • niechętnie uczy się wierszyków,
  • ma problemy z wykonywaniem czynności samoobsługowych,
  • niechętnie maluje.

W jaki sposób psycholog udziela pomocy na terenie przedszkola?

  • obserwacja dzieci podczas zajęć,
  • zajęcia psychoedukacyjne z dziećmi w grupach,
  • poradnictwo, konsultacje, warsztaty dla rodziców i nauczycieli,
  • zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców.

 

Bezpłatne konsultacje indywidualne dla rodziców oraz Warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców z dziećmi wg ustalonych terminów.
Zapisy u p. Małgosi. Gorąco zapraszamy!