Propozycje do pracy z dziećmi
1 kwietnia 2021 r.
Materiały do pracy z dziećmi w domu (dla wszystkich grup).
Temat: Święta Wielkanocne tuż, tuż.
Cele: usprawnianie warg i języka, wzbogacanie słownictwa, kształtowanie sprawności manualnej, rozwój sprawności fizycznej.
1. Ćwiczenia gimnastyczne:
,,Idą kaczki” – ćwiczenia stóp. Dzieci chodzą drobnymi krokami z podkurczonymi palcami stóp. Poruszają rękami jak skrzydełkami – dłonie dzieci dotykają ramion, łokcie wykonują ruchy w górę i na dół.
Tor przeszkód – ,,Jazda małym samochodem „ – dzieci w siadzie skulonym podpartym odpychają się rękami i nogami od podłogi. Jazda slalomem pomiędzy wcześniej rozstawionymi klockami.
,,Naleśnik” dzieci toczą się po dywanie z rękami za głową i złączonymi nogami.
2. ,,Wielkanocny koszyczek”- zajęcia z profilaktyki logopedycznej .
W maleńkim koszyczku
Dzieci zamieniają język w koszyk – unoszą lekko jego brzegi i czubek do góry;
Są same frykasy:
usta mają szeroko otwarte.
Jedno jajko w kropki,
Czubkiem języka rysują kropki na podniebieniu, usta szeroko otwarte.
Drugie jajko w pasy,
Czubkiem języka rysują na podniebieniu pasy, usta szeroko otwarte.
Jest też śmieszny zając
Dzieci wysuniętymi wargami do przodu poruszają w prawą i w lewą stronę.
Z pyszczkiem z czekolady,
Górnymi zębami lekko nagryzają dolną wargę – jak zajączki.
Cukrowy kurczaczek pi, p,i pi.
Dzieci powtarzają onomatopeję.
I baranek z waty be, be, be.
3. ,,Wielkanoc”- słuchanie wiersza Marcina Przewoźniaka
Na tym stole wielkanocnym,
gdy z dorosłych nikt nie patrzy,
bazie w krąg rozkłada Wiosna
i zaczyna swój teatrzyk.
W berka bawią się pisanki,
po talerzach się ślizgając.
A z cukrowym zaś barankiem
z czekolady tańczy zając.
A ten żółty kurczak z waty,
który nóżki ma z zapałek,
wylał całą wodę z kwiatów,
piszcząc ,,Lany poniedziałek!”
Rodzice zadają dzieciom pytania związane z treścią wiersza:
-Kto rozkładał bazie na stole wielkanocnym?
-Co robiły pisanki?
-Z kim tańczył cukrowy baranek? Co zrobił kurczak z waty?
4. Praca plastyczna ,,Karta świąteczna ” Zieloną kartkę formatu A4 zginamy na pół, naklejamy na niej żółte wycięte wcześniej jajo (młodszym dzieciom pomagają rodzice), rysujemy na nim oczy, dziób i skrzydełka. Tak by powstał z jaja kurczaczek.
Zachęcamy Rodziców do przesyłania zdjęć przedstawiających wykonane przez dzieci prace, na przedszkolnego Facebooka lub na e-maila: teresin1968@o2.pl
5. ,,Pieczenie ciasta ”- zabawa naśladowcza.
Wsyp do miski mąki szklankę
Dzieci wykonują ruchy sypania.
Utrzyj żółtka.
Wykonują okrężne ruchy rękami.
Ubij piankę.
Ruszają ręką w górę i w dół.
Dodaj mleko i rodzynki.
Dzieci imitują ruchy dodawania i sypania.
Będzie ciasto dla rodzinki.
Łyżka cukru, szczypta soli.
Pocierają palcami wskazującymi i kciukiem o siebie.
Zapach taki, jak kto woli :
Udają wąchanie.
Śmietankowy, cytrynowy,
migdałowy lub rumowy.
Teraz ciasto ugnieść trzeba
Otwierają i zaciskają dłoń jak przy ugniataniu.
I niech rośnie aż do nieba.
Robią przysiad i wznoszą się na palce z rękami uniesionymi w górę.
Pac, do formy, ale heca,
Podskakują i wykonują przysiad podparty.
ono się nie boi pieca.
Upieczone, wystudzone,
czekoladą ozdobione.
Dzieci pokazują gotowe ciasto w prawą i lewą stronę.
Na talerzu je ułożę,
już spróbować każdy może.
6. Dzieci z grupy Muminki: wykonanie zadań w zielonych kartach pracy cz. 3, s. 60, 61.