Propozycje z języka angielskiego
W tym tygodniu wzbogacamy słownictwo związane z przyrodą (nature).
Słowa związane z przyrodą: tree, sun, leaves, cloud, ladybird, flower
tree – drzewo
sun – słońce
leaves – liście
cloud – chmura
ladybird – biedronka
flower – kwiat
DODATKOWO GRUPY 5-6 LATKÓW:
Tłumaczymy dzieciom, że jeśli chcemy powiedzieć, że czegoś jest więcej niż jedno, to do słowa dodajemy na końcu literkę –s, np.
jeden kwiat – a flower, ale …..
kilka kwiatków – flowers
WAŻNE: 1 liść – leaf, ale kilka liści – leaves
WPROWADZENIE NOWEGO SŁOWNICTWA:
Nowy materiał leksykalny wprowadzamy dzieciom za pomocą kart obrazkowych. Mogą być to wycięte ilustracje z gazet lub wydrukowane obrazki na sztywniejszym papierze. Prezentujemy dany obrazek, wypowiadamy słowo z języku angielskim, następnie wspólnie z dzieckiem, kilkakrotnie powtarzamy słowa. Możemy to zrobić w taki sposób:
Nauczyciel: Look, it’s a flower. Do you like it? Yes or No? Repeat! A flower!
Tak samo postępujemy z kolejnymi słowami i wspólnie z dziećmi powtarzamy słowa kilkakrotnie. Na utrwalenie, wybieramy jeden obrazek i pytamy: What is it? Yes, it’s a tree, itd. Możemy także poprosić dzieci o wskazywanie wybranego przez nas obrazka: „Show me a flower”, „Show me a tree”, „Show me a ladybird”.
Krótki film prezentujący słownictwo związane z przyrodą:
NATURE VOCABULARY
Propozycje gier i zabaw językowych do przeprowadzenia w domu dla 3, 4, 5 i 6-latków:
Kostka edukacyjna – drukujemy na sztywniejszym papierze, wycinamy oraz sklejamy kostkę edukacyjną przedstawiającą obrazki związane z przyrodą (kostka do pobrania w pdf w kartach pracy). Dziecko rzuca kostką, a następnie wypowiada słowo w języku angielsku, które zostało „wyrzucone”.
Hot or cold? – Chowamy dowolną kartę obrazkową i zachęcamy dzieci do ich szukania. Kiedy zbliżają się do kryjówki, powtarzamy: Hot!, a gdy są od niej daleko – Cold!
Look and find! – Rozkładamy karty obrazkowe przed sobą powtarzając kilkakrotnie ich nazwy. Odwracamy wszystkie karty i ponownie powtarzamy ich nazwy. Zadaniem dzieci jest odnajdywanie wskazanych obrazków. Pytamy: Where is a tree? (Gdzie jest drzewo?), Where is a ladybird? itd.
Which one is missing? – rozkładamy karty obrazkowe związane z przyrodą na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
Tower – na utrwalenie słownictwa pokazujemy kartę obrazkową związaną z przyrodą. Dziecko nazywa wybraną przez Rodzica kartę. Jeśli prawidłowo odgadnie, kładzie w nagrodę kartę na dywanie, a na niej kubeczek plastikowy, czyli karta – kubek – karta – kubek, itd. Gdy wszystkie słowa zostaną podane, liczymy wszystkie poziomy wieży i zdmuchujemy.
PIOSENKI
GOLDEN SUN
LADYBIRD
THE TREES ARE GREEN
THE PLANTING SONG
KARTY PRACY
- Słowniczek obrazkowy:
- Kostka edukacyjna
- Karta pracy: 5 i 6 latki:
- Kolorowanie liter: 4, 5 i 6 latki:
- Karta pracy: 3 i 4 latki:
- Karta pracy: 5 i 6 latki:
Pozdrawiam,
Karolina Szymańska.