Kolejne materiały dla dzieci
12 kwietnia 2021 r.
Materiały do pracy z dziećmi w domu (dla wszystkich grup).
Temat: Cuda i dziwy. W przestrzeni kosmicznej.
Cele: rozwijanie aktywności twórczej, rozwijanie sprawności fizycznej, poszerzenie wiedzy na temat Układu Słonecznego.
1. Ćwiczenia poranne:
Ćwiczenie nóg „Jak sprężynka” – dziecko wykonuje rytmiczne przysiady i wspięcia w tempie wystukiwanym przez rodzica.
Ćwiczenia tułowia „Wyjrzyj przez okienko” – dziecko z rodzicem stają bokiem naprzeciwko siebie, podają sobie wewnętrzne ręce i podnoszą je w górę, tworząc bramki. Wykonują kolejno skręt w stronę podniesionych rąk – wyglądają przez okienko – i wracają do postawy wyjściowej (stopy cały czas mają oparte o podłogę). Po kilku skrętach w jedną stronę podają sobie przeciwne ręce i wyglądają w drugą stronę.
2. Zabawa „Jesteśmy na planecie Chustolandia” (potrzebne szyfonowe chustki, apaszki).
Rodzic mówi, że istnieje planeta, na której mieszkańcy noszą chustki na różnych częściach ciała. Ta planeta nazywa się Chustolandia. Dziecko nosi chustkę na różnych częściach ciała. Co kilka minut zmienia miejsce, na którym je kładzie (według poleceń rodzica).
Poruszanie się w zależności od koloru podniesionej przez rodzica chustki. Rodzic umawia się, że gdy podniesie:
– zieloną chustkę – dziecko będzie stać w miejscu,
– czerwoną chustkę – będzie poruszać się, jakby było kosmonautą na Księżycu,
– żółtką chustkę – bedzie się czołgać, jakby przygniatała go siła przyciągania (grawitacji) nowej planety,
– niebieską chustkę – będzie poruszać się jak robot.
3. Zabawa „Dokończ”. Dziecko kończy porównanie, podając swoje przykłady.
Czerwony jak…
Niebieski jak…
Różowy jak…
Żółty jak…
4. Wypowiedzi dziecka na temat: „Co by było, gdyby na Ziemi wszystko było czerwone (niebieskie, różowe…)?
5. Zabawa ruchowa „Dotknij”. Dziecko porusza się przy muzyce. Podczas przerwy w grze ma dotknąć jakiegoś przedmiotu w kolorze, którego nazwę podał rodzic.
6. Zadanie plastyczne (potrzebne: kredki, farby, flamastry, papier kolorowy, bibuła itp.). Dziecko rysuje/maluje wymyśloną planetę: jej mieszkańców, rośliny, zwierzęta w wybranym, jednym kolorze, np. czerwonym (niebieskim, różowym, zielonym…).
Zachęcamy Rodziców do przesyłania zdjęć przedstawiających wykonane przez dzieci prace, na przedszkolnego Facebooka lub na e-maila: teresin1968@o2.pl.
7. Oglądanie obrazka przedstawiającego Układ Słoneczny.
Układ Słoneczny to Słońce i osiem krążących wokół niego planet. Słuchanie nazw poszczególnych planet.
8. Słuchanie piosenki „W Układzie Słonecznym”.
9. Dzieci z grupy Muminki: wykonanie zadań w zielonych kartach pracy cz. 3, s. 70, 71.