Propozycje do pracy z dziećmi

1 kwietnia 2021 r.
Materiały do pracy z dziećmi w domu (dla wszystkich grup).
Temat: Święta Wielkanocne tuż, tuż.
Cele: usprawnianie warg i języka, wzbogacanie słownictwa, kształtowanie sprawności manualnej, rozwój sprawności fizycznej.

1. Ćwiczenia gimnastyczne:

,,Idą kaczki” – ćwiczenia stóp. Dzieci chodzą drobnymi krokami z podkurczonymi palcami stóp. Poruszają rękami jak skrzydełkami – dłonie dzieci dotykają ramion, łokcie wykonują ruchy w górę i na dół.

Tor przeszkód – ,,Jazda małym samochodem „ – dzieci w siadzie skulonym podpartym odpychają się rękami i nogami od podłogi. Jazda slalomem pomiędzy wcześniej rozstawionymi klockami.

,,Naleśnik” dzieci toczą się po dywanie z rękami za głową i złączonymi nogami.

2. ,,Wielkanocny koszyczek”- zajęcia z profilaktyki logopedycznej .

W maleńkim koszyczku

Dzieci zamieniają język w koszyk – unoszą lekko jego brzegi i czubek do góry;

Są same frykasy:

usta mają szeroko otwarte.

Jedno jajko w kropki,

Czubkiem języka rysują kropki na podniebieniu, usta szeroko otwarte.

Drugie jajko w pasy,

Czubkiem języka rysują na podniebieniu pasy, usta szeroko otwarte.

Jest też śmieszny zając

Dzieci wysuniętymi wargami do przodu poruszają w prawą i w lewą stronę.

Z pyszczkiem z czekolady,

Górnymi zębami lekko nagryzają dolną wargę – jak zajączki.

Cukrowy kurczaczek pi, p,i pi.

Dzieci powtarzają onomatopeję.

I baranek z waty be, be, be.

3. ,,Wielkanoc”- słuchanie wiersza Marcina Przewoźniaka

Na tym stole wielkanocnym,
gdy z dorosłych nikt nie patrzy,
bazie w krąg rozkłada Wiosna
i zaczyna swój teatrzyk.
W berka bawią się pisanki,
po talerzach się ślizgając.
A z cukrowym zaś barankiem
z czekolady tańczy zając.
A ten żółty kurczak z waty,
który nóżki ma z zapałek,
wylał całą wodę z kwiatów,
piszcząc ,,Lany poniedziałek!”
Rodzice zadają dzieciom pytania związane z treścią wiersza:
-Kto rozkładał bazie na stole wielkanocnym?
-Co robiły pisanki?
-Z kim tańczył cukrowy baranek? Co zrobił kurczak z waty?

4. Praca plastyczna ,,Karta świąteczna ” Zieloną kartkę formatu A4 zginamy na pół, naklejamy na niej żółte wycięte wcześniej jajo (młodszym dzieciom pomagają rodzice), rysujemy na nim oczy, dziób i skrzydełka. Tak by powstał z jaja kurczaczek.

Zachęcamy Rodziców do przesyłania zdjęć przedstawiających wykonane przez dzieci prace, na przedszkolnego Facebooka lub na e-maila: teresin1968@o2.pl

5. ,,Pieczenie ciasta ”- zabawa naśladowcza.

Wsyp do miski mąki szklankę

Dzieci wykonują ruchy sypania.

Utrzyj żółtka.

Wykonują okrężne ruchy rękami.

Ubij piankę.

Ruszają ręką w górę i w dół.

Dodaj mleko i rodzynki.

Dzieci imitują ruchy dodawania i sypania.

Będzie ciasto dla rodzinki.

Łyżka cukru, szczypta soli.

Pocierają palcami wskazującymi i kciukiem o siebie.

Zapach taki, jak kto woli :

Udają wąchanie.

Śmietankowy, cytrynowy,

migdałowy lub rumowy.

Teraz ciasto ugnieść trzeba

Otwierają i zaciskają dłoń jak przy ugniataniu.

I niech rośnie aż do nieba.

Robią przysiad i wznoszą się na palce z rękami uniesionymi w górę.

Pac, do formy, ale heca,

Podskakują i wykonują przysiad podparty.

ono się nie boi pieca.

Upieczone, wystudzone,

czekoladą ozdobione.

Dzieci pokazują gotowe ciasto w prawą i lewą stronę.

Na talerzu je ułożę,

już spróbować każdy może.

6. Dzieci z grupy Muminki: wykonanie zadań w zielonych kartach pracy cz. 3, s. 60, 61.