Propozycje z języka angielskiego

W tym tygodniu wzbogacamy słownictwo związane z przyrodą (nature).

Słowa związane z przyrodą: tree, sun, leaves, cloud, ladybird, flower

tree – drzewo

sun – słońce

leaves – liście

cloud – chmura

ladybird – biedronka

flower – kwiat

DODATKOWO GRUPY 5-6 LATKÓW:

Tłumaczymy dzieciom, że jeśli chcemy powiedzieć, że czegoś jest więcej niż jedno, to do słowa dodajemy na końcu literkę –s, np.

jeden kwiat – a flower, ale …..

kilka kwiatków – flowers

WAŻNE: 1 liść – leaf, ale kilka liści – leaves

WPROWADZENIE NOWEGO SŁOWNICTWA:

Nowy materiał leksykalny wprowadzamy dzieciom za pomocą kart obrazkowych. Mogą być to wycięte ilustracje z gazet lub wydrukowane obrazki na sztywniejszym papierze. Prezentujemy dany obrazek, wypowiadamy słowo z języku angielskim, następnie wspólnie z dzieckiem, kilkakrotnie powtarzamy słowa. Możemy to zrobić w taki sposób:

Nauczyciel: Look, it’s a flower. Do you like it? Yes or No? Repeat! A flower!

Tak samo postępujemy z kolejnymi słowami i wspólnie z dziećmi powtarzamy słowa kilkakrotnie. Na utrwalenie, wybieramy jeden obrazek i pytamy: What is it? Yes, it’s a tree, itd. Możemy także poprosić dzieci o wskazywanie wybranego przez nas obrazka: „Show me a flower”, „Show me a tree”, „Show me a ladybird”.

Krótki film prezentujący słownictwo związane z przyrodą:

NATURE VOCABULARY

Propozycje gier i zabaw językowych do przeprowadzenia w domu dla 3, 4, 5 i 6-latków:

Kostka edukacyjna – drukujemy na sztywniejszym papierze, wycinamy oraz sklejamy kostkę edukacyjną przedstawiającą obrazki związane z przyrodą (kostka do pobrania w pdf w kartach pracy). Dziecko rzuca kostką, a następnie wypowiada słowo w języku angielsku, które zostało „wyrzucone”.

Hot or cold? – Chowamy dowolną kartę obrazkową i zachęcamy dzieci do ich szukania. Kiedy zbliżają się do kryjówki, powtarzamy: Hot!, a gdy są od niej daleko – Cold!

Look and find! – Rozkładamy karty obrazkowe przed sobą powtarzając kilkakrotnie  ich nazwy. Odwracamy wszystkie karty i ponownie powtarzamy ich nazwy. Zadaniem dzieci jest odnajdywanie wskazanych obrazków. Pytamy: Where is a tree? (Gdzie jest drzewo?), Where is a ladybird? itd.

Which one is missing? – rozkładamy karty obrazkowe związane z przyrodą na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.

Tower – na utrwalenie słownictwa pokazujemy kartę obrazkową związaną z przyrodą. Dziecko nazywa wybraną przez Rodzica kartę. Jeśli prawidłowo odgadnie, kładzie w nagrodę kartę na dywanie, a na niej kubeczek plastikowy, czyli karta – kubek – karta – kubek, itd. Gdy wszystkie słowa zostaną podane, liczymy wszystkie poziomy wieży i zdmuchujemy.

PIOSENKI

GOLDEN SUN

LADYBIRD

THE TREES ARE GREEN

THE PLANTING SONG

KARTY PRACY

  1. Słowniczek obrazkowy:
https://easyenglishland.files.wordpress.com/2020/04/nature-sc582owniczek-obrazkowy.pdf
  1. Kostka edukacyjna
https://easyenglishland.files.wordpress.com/2020/04/kostka-edukacyjna.pdf
  1. Karta pracy: 5 i 6 latki:
https://easyenglishland.files.wordpress.com/2020/04/karta-pracy-nr-1-5-i-6-latki.pdf
  1. Kolorowanie liter: 4, 5 i 6 latki:
https://easyenglishland.files.wordpress.com/2020/04/karta-pracy-nr-2-kolorowanie-liter.pdf
  1. Karta pracy: 3 i 4 latki:
https://easyenglishland.files.wordpress.com/2020/04/karta-pracy-nr-3-3-i-4-latki.pdf
  1. Karta pracy: 5 i 6 latki:
https://easyenglishland.files.wordpress.com/2020/04/karta-pracy-nr-4.pdf

Pozdrawiam,

Karolina Szymańska.